“Mijn hemel! Die dekselse Messi en: “Het Volksparkstadion is van Oranje!” Het zijn enkele van de bekende kreten van sportfans, altijd gebracht in de enthousiaste stijl van Evert ten Napel. Al tientallen jaren is hij de stem van iedereen die sport een warm hart toedraagt. Ten Napel werd al meerdere malen door het volk geëerd met de onofficiële titel “Commentator van het volk”, simpelweg omdat hij vaker meer mens dan commentator was en daarmee het sportnieuws op begrijpelijke, soms dramatische wijze wist over te brengen.

Of hij nu de Tour de France versloeg zittend achter een Vespa, de halve finale tegen Duitsland op het EK 88 vanuit het sporthonk, de Elfstedentocht vanaf de slootkant of het schansspringen op Nieuwjaarsdag;  Ten Napel was overal bij en deed verslag van alles dat maar naar sport rook. In zijn autobiografie geeft Ten Napel je de de kans gegeven al die onvergetelijke sportmomenten nogmaals te herbeleven.

Enthousiasme, gecombineerd met wat drama

Het boek is een must-read voor elke sportliefhebber, want het vangt de passie en het enthousiasme van die onvergetelijke momenten. Ten Napel heeft ons een manier gegeven om terug te keren naar die glorieuze dagen, de dagen die we allemaal eindeloos willen herbeleven. Onmisbaar voor elke sportfan, ongeacht of voetbal of tennis je voorkeur heeft, want dat maakt eigenlijk niet eens uit. Het zijn de nostalgische momenten die in ieders geheugen zijn gegrift en nationaal werden beleefd. Geweldige herinneringen om zo nu en dan nog eens terug te beleven.

Evert ten Napel is onder vele sportliefhebbers een geliefd en gerespecteerd verslaggevers. Hij weet altijd iets te vertellen over dingen die de kijkers ontgaat. Het boek is geweldig om te lezen en een must-have voor elke sportfan.

Het boek staat vol verhalen, bijvoorbeeld over de legendarische en onvergetelijke handsbal van Romario. Evert ten Napel deelt zijn inzicht en ervaring uit de Elfstedentocht en andere iconische momenten. Elk verhaal is boeiend en laat je vaak even een ‘oh ja’ momentje beleven. Het is het soort boek dat je in één keer uitleest en waarbij je tot de conclusie komt dat je eigenlijk nog veel meer wilt lezen

Een absolute aanrader!

Misschien dat er naast de absoluut vermakelijke anekdotes, net wat te veel onnodige feitjes worden genoemd. Zo weet de echte voetbalfanaat echt wel wie er in 1997 scoorde of welke coach er in 2012 aan het roer stond. Alles bij elkaar blijft het echter een geweldig boek doordat de verhalen je door de hele sportwereld meenemen, met name de plekken waar het Oranjegehalte bovengemiddeld is.

Het boek ‘Het Volksparkstadion is van Oranje’ van Evert ten Napel is hier eenvoudig, snel en voordelig te bestellen.